Search This Blog

25 February 2016

Following the black rabbit



Con questo outfit mi sento molto Alice nel Paese delle Meraviglie.
Una Alice dark in un Paese delle Meraviglie dark, ovviamente.

Questo vestito è stato una delle nostre ultime 
consegne per il corso di Modellistica.
Dovevamo riprodurre un abito guardando semplicemente una foto.
Io ho scelto un vestito della collezione T by Alexander Wang 
che presentava una zip sul davanti, per tutta la sua
lunghezza - zip che non sono riuscita a trovare,
perciò ho dovuto modificare leggermente il modello.

So benissimo che l'abito da me realizzato
non è perfetto, ma - ehi! - ho imparato a cucire solo quattro mesi fa.
Sono fiera di me lo stesso, ho fatto grandi progressi da allora.



When I wear this outfit I feel like Alice in Wonderland.
A dark Alice in a dark Wonderland, of course.

This was one of our last homeworks for my Sewing class.
We had to copy a dress from a photo.
I chose a sporty dress from T by Alexander Wang collection.
The original dress has got a zip from the top to the bottom,
but I couldn't find one like that, so I had to change a little bit the model.

I know that my dress didn't came out perfect,
but - ehi! - I learned to sew only four month ago.
I'm proud of myself, I have made great strides since then.


DRESS - Handmade 
BLOUSE - Vintage
LEATHER JACKET&BOOTIES - H&M









3 comments:

  1. Hello from Spain: I really like your dress. Feel great on you. keep in touch

    ReplyDelete
  2. The dress turned out great! I am loving this look :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...